استفاده از فوم لوله پنج لایه برای ساخت لباس فضانوردان

بر کسی پوشیده نیست که فوم لوله پنج لایه معمولاً در صنعت خودرو استفاده می شود. از صندلی ماشین گرفته تا زیر فرش، نقش مهمی در ایمنی و راحتی کلی مسافران دارد. با این حال، بسیاری ممکن است ندانند که استفاده از آن فراتر از واضح ترین دامنه کاربردها است.

در واقع استفاده از فوم پلی یورتان در بخش خودرو به صورت پیرایش، صندلی، پشتی سر، عایق صوتی و فیلترهای تهویه مطبوع است.

طیف وسیعی از انواع مختلف فوم در صنعت برای اهداف مختلفی استفاده می شود. این عمدتاً به این دلیل است که فوم یکی از جهانی ترین مواد است که دارای طیف گسترده ای از کیفیت ها از جمله مسدود کردن لرزش، جذب صدا و عایق است.

به این ترتیب محبوب ترین انواع فوم مورد استفاده در خودروهای مدرن شامل فوم سلول باز و بسته است که eFoam می تواند اندازه آن را برش دهد، چسب های فوم و فوم ملامین، که فوم سلول بسته بیشترین استفاده را دارد.

در خودروهای مدرن فوم پلی یورتان تخصصی به خودروها مسافت پیموده شده بیشتری نسبت به گذشته ارائه می دهد.

این به این دلیل است که فوم های پلی یورتان به طور کلی هم بادوام هستند و هم وزن بسیار سبکی دارند، وزن کلی خودرو را کاهش می دهند و به نوبه خود باعث مصرف سوخت بیشتر و کاهش اثرات زیست محیطی می شوند.

ارقام اخیر نشان می دهد که تامین کنندگان فوم پلی یورتان اکنون پیش بینی می کنند که تا 11.5 کیلوگرم از این ماده در خودروی مدرن جایگزین می شود تا اجزای حامل وزن اضافی را جایگزین کنند.

بنابراین چگونه سازندگان خودرو در مورد فوم مناسب برای هر جزء تصمیم می گیرند؟ برای نشستن، کارخانه ها تمایل دارند به سمت فوم پلی اورتان جذب شوند زیرا به راحتی مونتاژ می شود و می توان آن را در پایان چرخه عمر خودرو بازیافت کرد.

پلی اورتان همچنین یک ماده فوم است که به شدت شکل و استحکام اولیه خود را حفظ می کند و ویژگی های ارتجاعی آن را برای استفاده های سنگین روزمره مناسب تر می کند.

این همچنین برای هر قطعه ای از ماشین که احتمالاً در هر سفر استفاده می شود، مانند بازو یا تکیه گاه سر، صدق می کند. به طور کلی پلی اورتان پر استفاده ترین نوع فوم در خودروهای مدرن است زیرا بالاترین مشخصات عملکرد را بدون وزن اضافی ارائه می دهد.