استفاده از لوله پلیکا اذر در ساخت درب های ضد سرقت

اول از همه استفاده از لوله پلیکا اذر در لوله کشی آب و لوله ها در مجموع به عنوان بزرگترین کاربرد پی وی سی از نظر مقدار و وزن جرم در نظر گرفته می شود.

استفاده از پی وی سی برای جابجایی آب نیز یکی از اولین سناریوهایی بود که پی وی سی را پس از کشف در جامعه مدرن و زیرساخت ها پیاده سازی کرد.

رزین پی وی سی را می توان به صورت اکستروژن در لوله هایی با قطر و طول های مختلف که برای انتقال آب به ساختمان ها، تاسیسات و تجهیزات در نظر گرفته شده است قالب گیری کرد.

تولید و اصلاح لوله های آب PVC یک فرآیند کاملاً تنظیم شده است که توسط مقامات دولتی و مستقل در آمریکای شمالی نظارت می شود.

استانداردهای تعیین شده توسط FDA، ANSI، NSF و ASTM دیکته می کنند که چه مواد و/یا افزودنی هایی برای PVC در هنگام استفاده در سناریوهای جابجایی آب قابل قبول است.

با توجه به مقررات PVC یک گزینه مواد غیر سمی و ایمن در دراز مدت است که برای آب آشامیدنی، آب غیر آشامیدنی و آب فرآیندی مناسب است.

سایر کدهای سرویس و لوله کشی می توانند مناسب بودن لوله PVC را برای تاسیسات خاص آب کنترل کنند. این کاربرد کلی PVC فقط برای تحویل آب گرم نشده به دلیل آستانه دمای نسبتاً پایین مواد توصیه می شود.

لوله

دومین در فراوانی استفاده پی وی سی در مدیریت و کنترل مواد زائد استفاده می شود. PVC برای زباله ها در زیرساخت های اجتماعی مدرن از خانه ها تا ساختمان های تجاری و کارخانه های صنعتی استفاده می شود.

PVC به شکل لوله در فاضلاب، انتقال فاضلاب و همچنین در زهکشی ها و دریچه های مرتبط با سازه ها و تجهیزات استفاده می شود.

سینک‌ها، توالت‌ها و تجهیزات تولید مایعات نمونه‌هایی هستند که از لوله‌های پی وی سی تخلیه، زباله و یا هواکش (DWV) استفاده می‌کنند.

این استفاده از PVC در سناریوهای DWV به دلیل ویژگی‌های مصنوعی PVC در مقاومت سایشی، افزایش انعطاف‌پذیری و مقاومت خمشی، مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی و مقاومت آن در برابر رشد فیلم میکروبیولوژیکی امکان‌پذیر است.

این ویژگی‌های PVC در تضاد شدید با لوله‌های فلزی است و نشان‌دهنده این است که چرا PVC اغلب در مدیریت فاضلاب، تهویه و کنترل ضایعات انتخاب می‌شود.