استفاده از کیوی در اصفهان برای پرورش جوجه یک روزه همه را متعجب کرد

همانطور که می دانید کیوی در اصفهان شکل منحصر به فردی است که شیرین است. این کیوی دو برابر دیگر گونه های زیبایی  رشد می کند. این به خوبی با پاشا نر قطب شمال برای گرده افشانی جفت می شود.

کیوی زیبایی قرمز قطب شمال: Red Beauty Arctic Beauty دارای شاخ و برگ هایی است که دارای سایه قرمز است. در تابستان ظاهر زیبایی دارد اما در پاییز رنگ می شود. این به خوبی با پاشا نر قطب شمال برای گرده افشانی جفت می شود.

نام لاتین کیوی فازی Actinidia deliciosa است. انگور بومی بخش جنوبی چین است و میوه ملی چین نامیده شده است. رنگ پوست کیوی فازی به رنگ قهوه‌ای زنگ زده شبیه به سیب‌زمینی زنگ زده است.

تمام بدن کیوی پوشیده از موهای قهوه ای کوتاه و سفت است. گوشت سفت است و می درخشد. آبدار و خوش طعم است.

رنگ گوشت معمولاً سبز روشن است اما ممکن است قهوه ای، سفید و زرد نیز باشد. طعم آن ممکن است کمی اسیدی باشد.

کیوی

کیوی هایوارد رایج ترین میوه کیوی با رقم سبز فازی است. گردتر از سایر گزینه های کیوی است. دارای مقدار قابل توجهی مو در خارج است.

رنگ گوشت سبز است و مرکز آن سفید است. کیوی هایوارد به عنوان خوشمزه ترین و بهترین برای خوردن در بین انواع کیوی فازی شناخته می شود. بسیار نرمتر از بقیه است. پوست نسبتا نازک است و قابل خوردن است.

بلیک کیوی: در حالی که کیوی بلیک از نظر اندازه شبیه به نسخه هایوارد است، زودتر از هیوارد می رسد. گوشتی به رنگ سبز لیمویی و طعمی شبیه به توت فرنگی دارد.

به آن کیوی خود بارده می گویند، اما زمانی که یک نر فازی برای گرده افشانی آن داشته باشد بهتر پاسخ می دهد.

زود می رسد و برای مناطقی که تابستان خنک تری دارند گزینه بسیار خوبی است. برگها قلبی شکل و گلها به رنگ سفید مایل به کرم است.