ام دی اف سفید که متناسب با دکوراسیون منزل تغییر رنگ می دهد

در استرالیا، گونه ای که برای زنده کردن پانل های تخته فیبر با چگالی متوسط استفاده می شود ام دی اف سفید است.

پس از قطع شدن درختان، آنها را کنده می کنند و به کارخانه ام دی اف فرستاده می شوند و در آنجا فرآیند خرد کردن را طی می کنند. در اینجا سیاهه ها از طریق یک دستگاه مخصوص قرار می گیرند که می تواند از 4 تا 16 تیغه داشته باشد.

اگر هر یک از تراشه های ایجاد شده بیش از حد بزرگ باشد می توان آنها را دوباره از طریق دستگاه ارسال کرد در حالی که تراشه های بسیار کوچک می توانند به عنوان سوخت استفاده شوند. این چیزی است که ما به آن بازیافت می گوییم.

ام دی اف

تراشه‌های گران‌بها و با اندازه‌های عالی قبل از حرارت دادن یا بخارپز شدن تا دو دقیقه برای نرم شدن چوب، شسته می‌شوند و دوبار بررسی می‌شوند تا ایراد داشته باشند.

سپس تراشه‌ها با موم به هم متصل می‌شوند و به یک دفیبریلاتور وارد می‌شوند تا فشار و دمای بالایی داشته باشند در حالی که چوب به صورت خمیر آسیاب می‌شود.

مرحله بعدی در فرآیند چوب MDF ما این است که محصول وارد یک خط دمیدن می شود تا با رزین وصل شود. سپس با ورود به محفظه انبساط به سرعت خشک می شود و شروع به انبساط می کند و به یک فیبر ریز و سبک وزن می رسد که تا زمانی که در خط شکل دهی مورد نیاز باشد ذخیره می شود.

این الیاف خشک به بالای پندیستور مکیده می‌شود که فیبر را به طور مساوی در یک تشک زیر پخش می‌کند و برای چسباندن رزین و تنظیم استحکام و چگالی محصول به پرس داغ فرستاده می‌شود.پس از اتمام فشار دادن MDF خنک می شود و اکنون آماده است.

نمای کلی MDF این است که این یک محصول چوبی است که از شکستن هر دو چوب سخت و نرم به الیاف چوب ایجاد می‌شود که سپس با موم و رزین ترکیب می‌شوند که در صورت اعمال دما و فشار شدید پانل‌هایی را تشکیل می‌دهند.