سرکه کیلویی بهترین مکمل برای افراد بدنساز

انواع محصولات سرکه کیلویی در تمدن های سراسر جهان یافت می شود. بررسی تحقیقات روی این محصولات تخمیری گزارش های متعددی از فواید سلامتی ناشی از مصرف اجزای سرکه را نشان می دهد.

اثرات درمانی سرکه ناشی از مصرف ترکیبات فعال زیستی ذاتی شامل اسید استیک، اسید گالیک، کاتچین، اپیکاتچین، اسید کلروژنیک، کافئیک اسید، اسید pکوماریک و اسید فرولیک باعث ایجاد آنتی اکسیدان، ضد دیابت، ضد میکروبی، ضد تومور، ضد چاقی و پاسخ های کاهش دهنده کلسترول است.

سرکه کالری و مواد مغذی کمی دارد. بسته به نوع، یک قاشق غذاخوری سرکه حاوی ۲ تا ۱۵ کالری است. نسخه های کم کالری مانند سرکه مقطر هیچ ارزش غذایی ندارند. برخی دیگر حاوی مقادیر کمی از مواد مغذی هستند.

از آنجایی که بیشتر سرکه ها فاقد سدیم و شکر هستند، یک ماده ایده آل برای طعم دادن به غذاها در رژیم های غذایی محدود هستند.

با این حال همه آنها بدون کالری نیستند. برخی از سرکه ها ترکیبی از آب انگور و سرکه شراب هستند گاهی اوقات با شکر اضافه شده بنابراین مهم است که برچسب حقایق تغذیه و لیست مواد تشکیل دهنده را بخوانید تا دقیقا بدانید چه چیزی دریافت می کنید.

سرکه

اسیدی یا ترشی سرکه طعم غذا را روشن می کند و به یک غذای غنی تعادل می بخشد. این ماده در لوازم اصلی آشپزخانه مانند سس های سالاد، مارینادها، سس ها، سس مایونز و سس کچاپ یافت می شود.

سرکه می تواند بافت غذاها را تغییر دهد. ساختار شیمیایی پروتئین را تجزیه می کند مانند زمانی که به عنوان ماریناد برای نرم کردن گوشت و ماهی استفاده می شود.

با افزودن آن به شیر می توان از سرکه برای تهیه پنیر کوتیج نیز استفاده کرد. اسید موجود در سرکه کشک جامد شیر را از آب پنیر مایع جدا می کند.

از سرکه ممکن است برای ترشی کردن غذا استفاده شود، روشی برای نگهداری که با از بین بردن باکتری ها، عمر مفید غذاهای فاسد شدنی را افزایش می دهد.

ترشی شامل خیساندن غذا در محلول آب نمکی است که از سرکه، آب، نمک و شکر تهیه شده است، که طعم غذا را نیز تغییر می دهد.