عملکردهای چندگانه تخمه آفتابگردان

هدف از این مقاله ارائه یک نمای کلی از عملکردهای چندگانه تخمه آفتابگردان سنقری از جمله مزایای تغذیه ای و غذایی آنهاست.

طراحی/روش/رویکرد بررسی متون مربوط به ترکیب شیمیایی دانه‌های آفتابگردان، فواید سلامتی و استفاده از آن‌ها در محصولات مختلف است. یافته ها «ما همان چیزی هستیم که می خوریم».

همه موجودات زنده برای زندگی نیاز به دریافت مواد مغذی دارند. مواد مغذی انرژی را برای فرآیندهای بدن فراهم می کنند و می توانند رشد، نگهداری و ترمیم را افزایش دهند.

طبقات مواد مغذی کربوهیدرات ها، پروتئین ها، چربی ها، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. تخمه آفتاب گردان خام مزمز منبع خوبی از تمام این مواد مغذی است.

غذاهای گیاهی مانند میوه ها، سبزیجات، محصولات روغنی و غلات کامل حاوی بسیاری از اجزای مفید برای سلامت انسان هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که برخی از این غذاها، به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم، پتانسیل بروز بسیاری از بیماری‌های مرتبط با افزایش سن را دارند.

محدودیت ها/پیامدهای تحقیق اطلاعات موجود در حال حاضر در مورد تخمه آفتابگردان ممتاز کافی نیست. این مشاهدات منجر به ادامه تحقیقات با هدف شناسایی اجزای زیست فعال خاص در غذاها، مانند آنتی اکسیدان ها شده است که ممکن است مسئول بهبود و حفظ سلامت باشند.

آنتی اکسیدان ها به صورت ویتامین ها، مواد معدنی، کاروتنوئیدها و پلی فنول ها در غذاها وجود دارند. اصالت/ارزش این بررسی در ماهیت جامع خود منحصر به فرد است. این مقاله نقش تخمه آفتابگردان را به عنوان بسته غذایی و تغذیه ای منعکس می کند.

مقاله نشریه غذایی بریتانیا Emerald: پتانسیل تغذیه ای و درمانی تخمه آفتابگردان چینی زاهدان :

بررسی فقیر محمد انجم، محمد ندیم، محمد عیسی خان، شهزاد حسین

  • منابع:
    1. Nutritional and therapeutic potential of sunflower seeds: A review
  • تبلیغات: 
  1. گونه ای از روکش صندلی که به زین اسب تبدیل می شود!
  2. با استفاده از روشهای جدید هرگز پیر نشوید
  3. قهوه فرانسوی که برای همه مفید است
  4. آیا بدون دست گل هم می توان به مراسم خواستگاری رفت