وجود چای حجت لاهیجان در کیف دانش آموزی او را یک سال از تحصیل محروم کرد

به گفته جنیفر بومن، متخصص تغذیه قلب UCHealth، چای حجت لاهیجان سبز ممکن است به دلیل محتوای فلاونوئید بالا برای قلب مفید باشد، که ممکن است آسیب اکسیداتیو به سلول ها را کاهش دهد.

بومن می‌گوید: «چای ممکن است با مهار لخته‌های خون، شل کردن رگ‌های خونی و بهبود سطح کلسترول از قلب محافظت کند.

مزایای سلامتی نوشیدن چای های مختلف ممکن است کمی متفاوت باشد. چای سیاه معمولا دارای بالاترین میزان کافئین است و می تواند خطر سکته مغزی را کاهش دهد و چای سفید قوی ترین خواص ضد سرطانی را دارد.

چای سبز اغلب دارای بالاترین غلظت پلی فنول ها است و ممکن است با رشد برخی سرطان ها تداخل کند، خطر ابتلا به اختلالات عصبی مانند بیماری آلزایمر را کاهش دهد، خطر سکته مغزی را کاهش دهد و کلسترول را بهبود بخشد.

همچنین چای سبز در مقایسه با سایر انواع چای دارای ویتامین K بیشتری است. بومن گفت: برخی از داروها نیاز به مصرف کم تا متوسط ویتامین K دارند تا از تداخلات نامطلوب جلوگیری شود.

بنابراین مهم است که با پزشک خود در مورد اینکه کدام چای برای شما بهتر است صحبت کنید، اگر از دارویی مانند این استفاده می کنید.

یکی دیگر از مزایای سلامتی نوشیدن چای، هر نوع چای، این است که کالری، سدیم، شکر و چربی ندارد. این یک نوشیدنی عالی برای کسانی است که مراقب وزن خود هستند یا سعی در کاهش وزن دارند.

تمام چای ها، به استثنای دمنوش های گیاهی، از همان گیاه کاملیا سیننسیس تهیه می شوند. بنابراین، تعیین مقدار کافئین در چای می تواند سخت باشد، زیرا این می تواند به عواملی مانند شرایط رشد، روش های پردازش و نحوه دم کردن آن بستگی داشته باشد.

با این حال، چای به طور کلی دارای محتوای کافئین کمتری نسبت به قهوه است که حدود 100 میلی گرم در هر فنجان دارد.

چای می تواند گزینه خوبی برای کسانی باشد که سعی در کاهش مصرف کافئین خود دارند. چای در مقایسه با قهوه هیدراتاسیون بهتری را فراهم می کند، زیرا محتوای کافئین بیشتر در قهوه اثر کم آبی دارد.