کنسرو خوراک بادمجان که به هیچ عنوان فاسد نمی شود

در یک مفهوم وسیع، هر غذایی که به گونه ای تهیه شود (فرآوری شده) به گونه ای که خاصیت فاسد نشدن را برای مدت طولانی به دست آورد، برای تعریف کنسرو مناسب است.

در عین حال، هر محصولی که برای ذخیره سازی پردازش می شود، تحت مفهوم مواد غذایی کنسرو شده قرار می گیرد: مانند کنسرو خوراک بادمجان، شور، کلم ترشی، خیار، ماهی. گوشت خوک (گوشت ذرت)؛ کلم ترش؛ قارچ خشک، سبزیجات، میوه ها و غیره؛ گوشت دودی، خشک و ماهی؛ مرباها و سایر محصولات قندی و غیره.

معمولاً در مفهوم کاربردی، محصولات غذایی کنسرو شده در ظروف در بسته (عمدتا قوطی های حلبی یا شیشه) بسته بندی می شوند و در معرض استریل کردن قرار می گیرند (مثلاً با عملیات حرارتی).

استریلیزاسیون حفظ ارزش غذایی، خواص ارگانولپتیک، ایمنی محصول را برای مصرف کننده تعیین می کند و پیش نیازهایی را برای حفظ طولانی مدت کیفیت خوب مواد غذایی کنسرو ایجاد می کند.

برای اولین بار، مواد غذایی کنسرو شده در طول جنگ های ناپلئون ساخته شد. اختراع آپرت در سال 1804 در سال 1809 در انجمن تشویق هنرها در پاریس ارائه شد.

کنسرو

نتیجه کمیسیون ویژه ای که برای بررسی نتایج اختراع تشکیل شده بود مثبت بود و اوپر برای اختراع خود از ناپلئون جایزه گرفت.[2][3].[4] در طول اولین اکتشاف روسیه در قطب جنوب در 1819-1821 به فرماندهی F. F. Bellingshausen، مسافران “گوشت گاو آب پز در قوطی ها، برداشت شده در انگلستان” را خوردند.

غذاهای کنسرو شده به خصوص کنسرو خوراک بادمجان به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از انواع اصلی ذخایر مواد غذایی در سفرهای دریایی است. مشخص است که یکی از دلایل احتمالی مرگ اکسپدیشن قطبی بریتانیا جان فرانکلین (1845-1847) کنسرو گوشت بی کیفیت یا فاسد بود.

در اواسط قرن نوزدهم، مواد غذایی کنسرو شده به عنصری از مصرف بالا در میان طبقه متوسط ​​تبدیل شد. مواد غذایی کنسرو شده در طول جنگ جهانی اول به طور گسترده ای گسترش یافت.

زیرا امکان انباشته شدن ذخایر مواد غذایی فاسد نشدنی را فراهم می کرد که به شرایط نگهداری خاصی نیاز نداشتند و به راحتی در هنگام مختل شدن منابع عادی مورد استفاده قرار می گرفتند. به ویژه، M. A. Sholokhov از خوردن گوشت کنسرو شده در جلو در رمان “Squiet Flows the Don” نام می برد.

کنسروها را باید از کنسروها که محصولات غذایی در ظروف در بسته و استریل یا پاستوریزه نشده اند، متمایز کرد. کنسروها شامل محصولات ماهی شور و ترشی شده، مرباهای میوه غیر پاستوریزه، کنسرو خوراک بادمجان و سبزیجات، مارمالاد، شیر تغلیظ شده شیرین شده و سایر محصولات است.

کنسرو خوراک بادمجان یکی از محبوب ترین انواع نگهداری است. مدت زمان ماندگاری مواد غذایی کنسرو شده که روی قوطی نشان داده شده است دوره تضمین شده توسط سازنده، با توجه به شرایط فنی یا GOST است، که در طی آن خواص محتویات از حد مجاز استاندارد فراتر نمی رود.