آلو بخارا قرمز موجب بالا رفتن سیستم ایمنی بدن می شود

شاید از نظر متخصصان تغذیه آلو بخارا قرمز را یک ابر غذا تلقی نکنند، اما دارای خواص فراوان و فواید گسترده ای برای بدن و سلامتی انسان است که آلو را به انتخاب خوبی برای گنجاندن در رژیم غذایی شما تبدیل می کند.

آلو بخارا آلو خشک یا آلوی خشکی است که چروکیده به نظر می رسد زیرا بیشتر محتوای آب خود را از دست داده است. آلو بخارا در رده خشکبار و آجیل ایرانی قرار می گیرد. انواع مختلفی از آلو با اندازه ها و طعم های مختلف وجود دارد.

آلو بخارا طعمی شیرین و بافت جویدنی دارد و سرشار از فیبر است. فیبر موجود در آلو خشک دارای خواص و فواید سلامتی متفاوتی نسبت به میوه های تازه است.

میوه های خشک به راحتی قابل حمل هستند و می توان آنها را به عنوان میان وعده مصرف کرد. برخی از مواد مغذی میوه های خشک ویتامین ها، نمک ها، مواد معدنی، فیبر، کربوهیدرات ها و چربی ها هستند.

یک چهارم وعده آلو بخارا می تواند 12 درصد نیاز روزانه شما به فیبر و 6 درصد نیاز روزانه شما به ویتامین K را تامین کند. علاوه بر این، آلو بخارا حاوی منگنز، پتاسیم، مس، روی و کلسیم به همراه بتاکاروتن، لوتئین و زآگزانتین است که آنتی اکسیدان های بسیار مهمی هستند.

آلو

این خواص در کنار هم آلو بخارا را به کپسولی از مواد مغذی تبدیل می کند. این آلو برای پاکسازی خون، درمان خارش و پسوریازیس، رفع کج خلقی و درمان یبوست شدید مفید است.

یکی از دلایل اصلی که چرا آلو بخارا گزینه خوبی برای گنجاندن در هر رژیم غذایی سالم است، افزایش حرکت روده و بهبود عملکرد گوارش است. آلو خشک به دلیل محتوای فیبر بالایی که دارد خاصیت ملین دارد که مصرف آن را برای درمان یبوست عالی می کند.

آب آلو مانند آلو بخارا طرفداران زیادی دارد و می تواند التهاب دستگاه گوارش (معده و روده) را برطرف کرده و در نتیجه از یبوست جلوگیری کند.

آنتی اکسیدان های موجود در آلو بخارا از جمله لوتئین و زآگزانتین به راحتی با رادیکال های آزاد در بدن مقابله کرده و اثرات منفی آن ها را از بین می برند و از استرس اکسیداتیو جلوگیری می کنند.

رادیکال‌های آزاد می‌توانند باعث دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن (AMD) شوند. مصرف آلو خطر ابتلا به AMD را کاهش می دهد و بینایی و سلامت چشم شما را بهبود می بخشد به طوری که بدون در نظر گرفتن سن می توانید دید واضح تری داشته باشید. آلو همچنین ویتامین A و بتاکاروتن بدن را تامین می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.