نقاشی که با استفاده از زعفران سحرخیز کرمان تابلوهای گران قیمتی می کشد

در حقیقت زعفران سحرخیز کرمان هزاران سال است که در جهان شناخته شده است و در عهد عتیق از آن یاد شده است. هومر و سوفوکل، آیسخولوس و ارسطوفان در مورد آن نوشتند و کلئوپاترا از آن برای اعمال زیبایی استفاده می کرد.

گل کروکوس به عنوان نمادی از ثروت، نشان سلسله بوربن را زینت داده است. زعفران در ادبیات روسیه نیز مورد توجه قرار گرفت – “لانه اشراف” اثر ایوان تورگنیف و “عصرها در مزرعه نزدیک دیکانکا” اثر نیکولای گوگول.

زعفران یک دارو، رنگ برای پارچه ها و جزء ضروری ترکیبات عطر و همچنین یک ادویه اصلی بود که به غذاهای آشپزی طعم و عطر بی نظیری می بخشید.زعفران یکی از گران ترین ادویه های دنیاست.

نام ادویه از زبان عربی “ازافران” (برگ زرد) گرفته شده است. اگر یک عبارت جستجو را وارد کنید: “زعفران. چیست؟»، متوجه می شوید که ادویه از پرچم گل های گیاهی چند ساله به نام کروکوس بنفش به دست می آید.

زعفران جمع‌آوری‌شده شبیه چله‌ای از نخ‌های درهم است که رنگ آن از قرمز تیره تا قرمز آجری متغیر است. این عطر با نت های ملایم یونجه تازه بریده شده است. عسلی تند با نت های تلخ گس، طعم آن را نمی توان با هیچ چاشنی دیگری مرتبط کرد.

زعفران

قیمت بالای این ادویه نه تنها با فرآیند تولید پر زحمت، بلکه با حجم محدود مواد اولیه نیز توضیح داده می شود. کیفیت زعفران مستقیماً به سرعت جمع آوری، فرآوری و خشک شدن بستگی دارد. از مزرعه 1 هکتاری، نمی توانید بیش از 8-12 کیلوگرم ادویه تمام شده بدست آورید.

منشا زعفران در هاله ای از ابهام قرار دارد. طبق یک نسخه، فرض بر این است که در یونان باستان، ابتدا به شکل ادویه، و سپس خود گیاهان، کروکوس بنفش، زعفران از آسیا آورده شده است.

به گفته دیگری، که از شبه جزیره بالکان. اکنون در بسیاری از کشورهای جهان از ژاپن گرفته تا نیوزلند مزارع زعفران وجود دارد، اما زعفران کشت شده در چهار کشور یونان، اسپانیا، هند و ایران به عنوان بهترین کیفیت شناخته شده است.

سه نوع زعفران کشمیر با کیفیت ترین و بر این اساس گران قیمت شناخته شده است که فقط در دو ایالت هند و هیماچال پرادش و کشمیر رشد می کند.

واریته‌های لاچا، شاهی و موگرا با برچه‌های بلند، درخشان‌ترین شاخص‌های طعم و عطر و رنگ قرمز تیره غنی مشخص می‌شوند. هزینه هر کیلوگرم به 6000 دلار می رسد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.